LCHF po domače


LCHF ... če iščeš karkoli na temo hujšanja, človek v zadnjem času največkrat naleti na to besedo, ki popolnemu laiku ne pove prav dosti ... LCHF je okrajšava dolge angleške besedne zveze Low Carb High Fat, ki po slovensko pomeni Malo Ogljikovih Hidratov Veliko Maščob ... Ko se prvič srečaš s to besedno zvezo in na koncu prebereš še, da je to neke sorte dieta samo pomigneš z rameni in najprej v glavi nastane vihar ... kako naj bo to vse skupaj res, če so nas vse življenje učili povsem drugačne logike ... Mastna hrana je pa vendar vedno veljala za nekaj, kar se je treba v velikem loku izogibati, saj so prav domači ocvirki in maslo iz babičine pije najbolj škodljivi za naše telo ... to se preprosto ne je več ... to je hrana za neukega kmeta, ki ni nikoli videl kaj vse nam danes ponujajo pisane police supermarketov in nam obljubljajo večno vitkost in zdravje ... Vsa hrana na policah je prečiščena škodljivih snovi, ki jih naj bi po menju strokovnjakov vsebovalo mleko, ki ga pomolze gospodinja z golimi rokami in se v golido nehote ob molži prikrade kakšna manjša smet, ki je padla iz domače krave (s tem nikakor nimam v mislih kepe tistega, ki se drži skoraj vsake krave) ... s tem mislim drobne smetke, ki se kljub gospodinjini natančnosti lahko zgodijo in v prvi vrsti v toliko in toliko letih niso bile krive za smrt nobenega od naših prednikov, ki so pili mleko pravkar pomolžene krave ali koze ... V tej zgodbi vsaj vemo kaj je mleko vsebovalo, četudi kaj takega kar smo videli ostati na cedilu, ko je gospodina mleko precedila ... Tako mleko, se večini gnusi in ga nebi pili za nobeno ceno saj so prepričani, da jih bodo bakterije, ki na tak način pristanejo v mleku, zagotovo ubile ... Veliko bolje se pije mleko, ki je prečiščeno v velikih tovarnah mleka ... za katerega vemo, da so drugi poskrbeli za nas, da ne bomo umril od smeti, ki so padle v mleko pri nemarni gospodinji ... kako prikladno za tiste, ki imajo čast, da lahko za popolne ljudi pripravljajo, popolno mleko ...

Ljudje smo narejeni tako, da tisto kar ne vidmo ne boli oz. nas ne moti ... in če nadaljujem v istem stilu ... koline pri domačem kmetu nekatere zelo motijo ... jasno se sliši kaj se dogaja ... kmet je umazan, ker to opravilo počne v bližini domačega gnoja, ko pa to vendar ni higienično ... res ne ... najbolj higiensko bi bilo, če bi to naredil v kakšni blokovski sterilni kuhinji ... ampak to pa ne gre a ne? ... torej kmet poskrbi, da bo čim manj onečastil okolico svojega doma s stranskimi porodukti, ki pri tem delu nastanejo ... se pravi bo en del dela opravil tam kjer je zanj najbolj prikladno ... pri svojem delu pa bo še posebej pozoren, saj tudi on prav tako kot gospodinja skrbi, da bo jedel meso, ki bo čim bolj čisto, saj toliko se je pa vseh teh letih naučil, da bolj skrbno bo rokoval z mesom, bolj zadovoljen bo z njegovo kasnejšo uporabo in uživanjem v njem ... Vsi vemo kaj se dogaja tam kjer se take stvari delajo v tišini ...

Pa naj se vrnem k LCHF po domače ... nisem ekspert za ta način prehranjevanja ... sem pa ekspert do te mere, da mi tak način prinaša korist za moje počutje, zdravje in verjetno še marsikaj ... nisem človek globin ... ne spuščam se v detajle pri stvareh, ki so dovolj logične za dojet in ne rabiš met 7 doktoratov zato, da zadevo preučiš iz vseh zornih kotov, tako kot to znajo nekateri ... ko jih pa vprašaš naj ti to povedo z nekaj besedami pa nastane globoka tišina, ker se pač v nekaj besed ne da strniti vsega znanja ... no pa je to res? ... recimo, da je to res za tiste, ki se v zadeve znajo poglobiti do obisti ... jaz se v mojem blogu žal ne bom tako globoko poglabljala, ker se mi ne da ... in ker se ne znam ... ponavadi se prej ustavim in s kmetovo logiko skušam razumeti stvari, saj mi tako ostane še veliko časa za druge stvari s katerimi se želim v življenju ukvarjati ... nikogar, ki se v zadeve poglobi do najnižje točke ne obsojam ... samo že na začetku povem, da tisti, ki iščete tako poglebljene analize, jih žal pri meni ne bo ...

Torej logika LCHF iz mojega zornega kota ... kota ene kmečke dečve, ki se ne zna poglabljati ...

Vse se je začelo z bivšim sošolcem, ki sem ga po dolgih letih spet srečala v virtuali in spada v skupino tistih, ki se znajo poglobit ... srečala sem ga v eni od virtualnih skupin, ki se s to temo poglobljeno ukvarja in imela sem srečo, da sem ga lahko izven etra kot človek logike in akcije nahitro popvrašala po osnovah ... priporočil mi je knjigo na to temo, ki je baje ene sorte biblija, ampak moj namen ni bil branje knjige in sestavljanje zgodbe, ki so jo tisti tapridni že uspeli sestaviti ... želela sem takoj preizkusiti učinkovitost še ene diete na sebi ... No naj se prav tu zahvalim temu sošolcu, da mi je nesebično dal hitri tečaj LCHF in sem ga jaz doumela s svojo kmečko logiko ...

Moj LCHF v osnovi izgleda nekako takole ...

Po novem je zame

PREPOVEDANO jesti vse kar vsebuje OH (ogljikove hidrate) in sladkorje - sladkor, moka ... upam, da ni potrebno po posameznih živilih pisati katera hrana je tista, ki spada v to skupino ... Na internetu je polno podrobnih seznamov RDEČI SEZNAM je tisti, ki je prepovedan in ga najhitreje najdete tukaj.

POGOJNO lahko jem SADJE torej hrano iz ORANŽNEGA SEZNAMA, ampak vse posledice nosim sama, saj le ta živila ne smejo presegati količin tistih iz zadnjega najpriporočljivejšega seznama ... ORANŽNI SEZNAM hrane se nahaja tukaj.

DOVOLJENO pa je vse kar nas spominja na zeleno hrano, ki prihaja direktno iz narave ... vse kar so jedli naši predniki preden so izumili tovarne za predelavo izvornih živil v hrano za sodobnega človeka ... torej lahko jemo beljakovine (meso, jajca, mleko, ribe), zelenjavo, čim manj predelano maščobo ... vse iz ZELENEGA SEZNAMA, ki ga najdete tukaj.  

Torej zakaj sem se prej tako na široko razpisala o gosdpodinji in skrbnemu kmetu ... zato, ker vse kar potrebujete za svoj uspeh in zdravo prihodnost najdete v njunu shrambi ...

Ampak priti v kmečko shrambo ni tako enostavno, saj smo v vseh teh letih kmetu pokazali koliko velja njegova hrana in kmetje se niso hoteli izpostavljati in svojih prezrtih izdelkov na vso silo vsiljevati modernemu človeku, saj je bila vsa na kmetiji pridelana hrana kljub svojemu odličnemu okusu priznana kot manj kvalitetna, zaradi kobajgi nesterilnih pogojev v katerih je pridelana in predelana ... in tako je ves entuziazem v kmetu bil ubit, pozabljen in zanemarjen ... vse stare veščine predelave in pridelave hrane naših babic počasi a vztrajno tonejo v pozabo, samo tisti najbolj logični in zastareli kmetje so še vedno ohranili v sebi in svojem načinu pridelave hrane tiste zastarele vzorce, ki so se oblikovali skozi dolga stoletja naših prednikov ... Torej priti v tipično kmečko shrambo je za modernega človeka pravi privilegij, saj le redki kmetje zaradi strahu pred ponovno zavrnitvijo sploh želijo deliti svojo hrano z modernim človekom ... Kmetje, ki so svoje pridelke pripravljeni pridelovati za modernega človeka pa, da zadostijo potrebam le teh, pridelujejo na način, ki se počasi približuje masovni pridelavi, ki pa zahteva uporabo ustreznih pomagal, ki kljub vsemu v določeni meri vplivajo na kakovost te hrane ... Če nahitro zaključim, je danes (skoraj) nemogoče pridelati hrano, ki so jo jedli naši dedki in babice, saj je v vseh teh letih uspelo modernemu človeku tudi na podeželje načrtno vsiliti svojo hrano ... A se sprašujete zakaj? ... Semena, ki so jih sadile naše babice so obrodila slabše od tistih, ki jih je načrtno ustvaril moderni način življenja in tako so tudi naše babice podlegle čarom uspešnih semen in nevedoč zavrgle stare sorte, ki so sicer slabše rodile, ampak za razliko od novih sort vsako leto ... Nove sorte so bile podtaknjene pod pretvezo, da je pridelek večji, ampak z umazano zamolčano resnico, da podtaknjeno seme obrodi samo eno leto. Tudi živali niso več to kar so bile ... Z nadzorovanim križanjem iz epruvet, ki jih vozi s seboj veterinar, kmet težko ve kaj so vstavili v njegovo domačo Lisko saj je bilo za kmeta veliko bolj prikladno poklicati gospoda v beli halji mu plačati nekaj fičnikov, kot pa v svojem hlevu krmiti velikega,razjarjenega bika, ki je bil v hlevu izključno za razplod.

Težke teme se odpirajo in odpirajo ... človek bilahko pisal in pisal, četudi blog ni namenjen temu ... ampak, ker je blog moj, lahko na njem razpredam karkoli mi pade na pamet ... Jaz odločam kaj pišem, vi pa se odločate kaj boste brali ...

Današnji zapis je nekoliko drugačen in mogoče se bo res nekomu zdel "of topic", ampak prav zato je fajn imeti svoj blog, ker si lahko kolikor hočeš "of topic", pa si še vedno to ti ... in te zaradi tega nima nihče pravice spreminjati, tako kot ti nima nihče, ki pride k tebi na obisk, pravice očitati ker nimaš pomite posode in pobrisanega prahu ...

V naslednjem mojem zapisu se bom na enosteven način posvetila kontroliranju LCHF prehranjevanja ... načeloma ne maram, da me kdorkoli nadzoruje oz. ne maram kogarkoli jaz nadzorovati ... ampak v tem primeru je tudi zame te sorte kontrola obvezna in prav zabavna ...

Torej se tipkamo in beremo naslednjič ...

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Tudi jaz se počutim kdaj za en drek

Čuden teden

Biggest loser tekmovanje